Alkilozantni
spondilitis

Vrijeme čitanja: 3 min

Ankilozantni spondilitis (Morbus Behterew) je progresivna, kronična i upalna reumatska sistemska bolest, kod koje dolazi do osifikacije vezivnog tkiva. Primarno zahvaća aksijalni skelet (sakroilijakalne zglobove i kralježnicu), a može zahvatiti i periferne zglobove, enteze i izvanzglobne strukture. Te kostovertebralne i kostotransverzalne zglobove, korjenske zglobove, akromioklavikularne zglobove, sternoklavikularne, temporomandibularne, rijetko male zglobove šaka i stopala i krikoaritenoidne zglobove koji uzrokuju promuklost. Upala se razvija na hvatištima tetiva i ligamenata te na sinhondrozama. Upalni proces dovodi do oštećenja hrskavice i koštanih struktura zgloba, uz tipično premošćivanje zglobnih površina fibroznim i koštanim tkivom.

SIMPTOMI

Najčešći simptom koji se javlja kod  je bol i ukočenost u sakroilijakalnim zglobovima (na dnu kralježnice) i donjem dijelu leđa. Bol je posebno jača usred noći. Osobe također mogu osjetiti bolove u kukovima i ramenima. Bol povezana s AS-om često se javlja zajedno s jutarnjom ukočenošću koja traje više od jednog sata i/ili ukočenošću nakon dugih razdoblja neaktivnosti. Obje ove vrste ukočenosti često se popravljaju vježbanjem ili tjelesnom aktivnošću. Osobe također mogu doživjeti opći umor i loš san.

KAKO FIZIOTERAPIJA MOŽE POMOĆI

Provođenje fizikalne terapije i rehabilitacije može poboljšati posturu, snagu, fleksibilnost mišića, pokretljivost zglobova, kondiciju i učinkovitost pokreta, smanjiti simptomima kao što su bol i ukočenost kako bi lakše obavljali svakodnevne aktivnosti.

U Cerebellum poliklinici plan liječenja ravijamo specifično za vaše stanje i ciljeve.

Edukacija pacijenata

Edukacija i znanje pomoći će  u donošenju odluka o fizičkim aktivnostima. Potrebno je identificirati bilo kakve probleme vezane uz vrstu i količinu aktivnosti i vježbi koje obavljate te vaše svakodnevne aktivnosti, prema potrebi fizioterapeut će preporučiti promjene u vašoj rutini vježbanja i dnevnim aktivnostima. Također će razviti personalizirani program vježbanja koji će vam pomoći da povećate svoju fizičku funkciju.

Vježbe za posturu

Poboljšanje posture izbjegava se pogrbljenost ili savijanje prema naprijed što može smanjiti bol u kralježnici i drugim zglobovima. Također može smanjiti rizik od pada.

Vježbe jačanja

Poboljšanje snage leđnih i trbušnih mišića može smanjiti bol i poboljšati držanje (posturu). Također može poboljšati sposobnost hodanja i obavljanja normalnih dnevnih aktivnosti.

Vježbe fleksibilnosti

Vježbe raspona pokreta i istezanja pomažu da se kralježnica i drugi zglobovi ne ukoče. Također pomažu održati fleksibilnije mišiće i zglobove, smanjiti bol i poboljšati tjelesne funkcije.

Aerobne vježbe

Vježbe s malim učinkom poput hodanja, plivanja ili vožnje bicikla mogu smanjiti rizik od srčanih bolesti, također može smanjiti rizik od boli, ukočenosti i umora kod osoba s ankilozantnim spondilitisom.

Vježbe dubokog disanja

Vježbama disanja poboljšava se širenja prsnog koša, a to će omogućiti lakše disanje. Cilj ovih vježbi je povećati protok kisika i krvi u tijelu. Dovoljan protok krvi i kisika u cijelom tijelu može pomoći u smanjenju ukočenosti, boli i umora.

FIZIOTERAPIJSKE I KINEZITERAPIJSKE INTERVENCIJE U CEREBELLUM POLIKLINICI

• DNS terapija